Om foreningen

Foreningen er startet i 1987 af aktive Skotsk Højlandskvæg interesserede. Foreningens formål er at fremme avlen med Skotsk Højlandskvæg samt varetage medlemmernes interesser. Foreningen ledes af en bestyrelse valgt på generalforsamlingen.

Bestyrelsen er i samarbejde med medlemmerne ansvarlige for foreningens fortsatte udvikling og for racens fremgang i Danmark.

Foreningen er medlem af Dansk Kødkvæg

Kontingent for 2020 er 850,00 kr. plus moms = 1.062,50 kr. årligt.

Du kan købe meldlemskab i vores webshop - Scotshoppen. Du kan også sende en mail til vores kasserer på med dit navn, adresse og telefonnummer, så sender han en opkrævning. Vil du gerne tale med en fra bestyrelsen, finder du kontakt oplysninger på fanen; kontakt.

Vi har flere typer af medlemsskaber. Du kan læse om disse på siden Bliv medlem

Indbefattet i medlemsskabet er:

• Årsjournalen hvert år
  • Nyhedsbrevet Highland Nyt 2-3 gange årligt
  • Mails når der er noget nyt du skal være opmærksom på
  • Mulighed for at deltage i lokale arrangementer i Highland Cattle Clubs, hvor du kan møde andre Højlandsinteressede og komme på besætningsbesøg
  • Råd og vejledning
  • Mulighed for at annoncere på foreningens hjemmeside
  • Mulighed for deltagelse i kurser specielt for Højlandsinteresserede
  • Mulighed for at deltage og stemme til generalforsamlingen en gang årligt
  • Mulighed for at deltage studierejser til Skotland